ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΜΠΤΗ 17/1, 19.00 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ


Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας μέσω των Τμημάτων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ & ΔΕ Στερεάς Ελλάδας, προκειμένου να συνεχιστεί και να αποκτήσει προστιθεμένη αξία η προσπάθεια που ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο με το Πανελλήνιο Συνέδριο Μουσειακής Αγωγής και Εκπαίδευσης στη Θήβα, απευθύνει πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας για συμμετοχή στο συνέδριο με θέμα:  «Τοπική Ιστορία & Εκπαίδευση».
Το συνέδριο οργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με το Δήμο Λαμιέων και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με την επιστημονική υποστήριξη του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μουσειακής Έρευνας & Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας[1]  και του Εργαστηρίου Iστορίας της Nεοελληνικής Eκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων[2].
Οι αιτήσεις συμμετοχής που θα κατατεθούν προς έγκριση περιλαμβάνουν δυο κατηγορίες εργασιών:
1.      Έναν αριθμό σαράντα εργασιών/προγραμμάτων, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μέσω της αντίστοιχης σχολικής επιτροπής με το ποσό των 500 Ευρώ ανά πρόγραμμα. Τα  σαράντα αυτά προγράμματα- Projects θα πρέπει απαραίτητα α) να σχεδιαστούν την τρέχουσα σχολική χρονιά και β) να συνδέονται με εκπαιδευτική επίσκεψη που απαιτεί μετάβαση με λεωφορείο εκτός του αστικού ιστού αλλά εντός των γεωγραφικών ορίων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Απαραίτητα, τα προγράμματα αυτά θα πρέπει να αναφέρονται σε θέματα τοπικής ιστορίας[3] και να συνδυάζονται με μια εκπαιδευτική επίσκεψη εκτός τάξης. Ο αριθμός των υπό χρηματοδότηση προγραμμάτων κατανέμεται αναλογικά στις 5 Διευθύνσεις ως εξής: Διευθύνσεις εκπαίδευσης Α/θμιας & Β/θμιας συνολικά[4]: Βοιωτία 9, Εύβοια 17, Ευρυτανία 1, Φθιώτιδα 11 και Φωκίδα 2. Οι εκπαιδευτικοί που θα σχεδιάσουν και υλοποιήσουν τα προγράμματα αυτά θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά και στο ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι προτάσεις συμμετοχής για χρηματοδότηση θα κατατεθούν στα αντίστοιχα γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων μέχρι και 28 Φεβρουαρίου σύμφωνα με την επισυναπτόμενη φόρμα 1.
2.      Η 2η κατηγορία εργασιών αφορά μόνο τη συμμετοχή στο συνέδριο και περιλαμβάνει κάθε είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα-Project το οποίο έχουν εκπονήσει (προηγούμενα σχολικά έτη) ή θα εκπονήσουν (το τρέχον σχολικό έτος) οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας & Β/θμιας εκπαίδευσης με βάση το παιδαγωγικό – μεθοδολογικό πλαίσιο, όπως αυτό προβλέπεται από το ΠΔ 79,  άρθρο 16 για την Α/θμια: «Σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής», και το ΦΕΚ 681/6-3-2017 για τη Β/θμια (και η οποία κατά κανόνα ακολουθείται στα εκπαιδευτικά προγράμματα - Projects που κατατίθενται στα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων). Απαραίτητα τα προγράμματα θα πρέπει να αναφέρονται σε θέματα τοπικής ιστορίας και να συνδυάζονται με μια εκπαιδευτική επίσκεψη εκτός τάξης. Εξαίρεση αποτελούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα που αναφέρονται στην ιστορία των σχολικών μονάδων, τα οποία δεν είναι απαραίτητο να συνδέονται με επίσκεψη εκτός τάξης. Οι αιτήσεις για συμμετοχή στο συνέδριο πρέπει να κατατεθούν μέχρι τα μέσα Απριλίου (ημερομηνία που θα ισχύσει και για τους εκπαιδευτικούς από όλη τη χώρα). Οι εκπαιδευτικοί της Στερεάς Ελλάδας που θα σχεδιάσουν και υλοποιήσουν τα προγράμματα αυτά μπορούν προαιρετικά να συμμετάσχουν και στο ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι προτάσεις συμμετοχής αυτής της περίπτωσης θα κατατεθούν στα αντίστοιχα γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων μέχρι και 20 Απριλίου σύμφωνα με την επισυναπτόμενη φόρμα 2 και τη φόρμα 3 (ιστορία των σχολικών μονάδων).
Συμπληρωματικές διευκρινίσεις:
ü      Το θέμα του Project με επίκεντρο τη σχολική επίσκεψη μπορεί να συνδέεται με τη διδακτέα ύλη ή και να είναι εντελώς ανεξάρτητο.
ü      Το θέμα δε, με το οποίο μπορεί να συνδεθεί η σχολική επίσκεψη περιλαμβάνει όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, καθώς η σύγχρονη εκδοχή για την έννοια της τοπικής ιστορίας και της πολιτισμικής κληρονομιάς περιλαμβάνει το φυσικό και το δομημένο περιβάλλον, το βιομηχανικό – τεχνολογικό πολιτισμό, τον υλικό και άυλο πολιτισμό: ως εκ τούτου τα προγράμματα για μουσεία, γεωτόπους, φυσικό και αστικό περιβάλλον, βιοκαλλιέργειες, εργοστάσια, αγροκτήματα, σταθμούς παραγωγής ενέργειας, ομάδες επιστημόνων, επαγγελματιών, κλπ. μπορεί να αποτελούν προορισμό σχολικών επισκέψεων.
ü      Η επιλογή των προγραμμάτων που αφορούν την 1η περίπτωση (χρηματοδότηση) θα γίνει από επιτροπή η οποία θα συγκροτηθεί άμεσα με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας. Η επιλογή όλων των άλλων προγραμμάτων που θα κατατεθούν για συμμετοχή στο συνέδριο (είτε αφορά εκπαιδευτικούς της Στερεάς Ελλάδας είτε όλης της Ελλάδας) θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο από την επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου. Μερικά από τα κριτήρια επιλογής και για τις 2 παραπάνω περιπτώσεις  θα είναι η πληρότητα του σχεδιασμού (δραστηριότητες βιωματικής,  διερευνητικής μορφής, ενεργητική μάθηση, διαθεματική προσέγγιση), η σημασία και πρωτοτυπία του θέματος, η σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα.
ü      Οι υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, στους οποίους έχουν δοθεί οι ανάλογες οδηγίες, μπορεί να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό των δραστηριοτήτων με εκπαιδευτικό υλικό και προτάσεις. Επισημαίνεται ότι μπορεί να αξιοποιηθούν προτάσεις σχεδίων εργασίας που ήδη έχουν κατατεθεί στα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων για την τρέχουσα σχολική χρονιά ή και έχουν υλοποιηθεί προηγούμενες σχολικές χρονιές. Τα Τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας παρέχουν κάθε είδους υποστήριξη και πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση των προγραμμάτων. 
Παρακαλούμε να ενημερωθούν ενυπόγραφα όλοι οι  εκπαιδευτικοί.


Συνημμένα 3:
φόρμα 1 (αφορά τα προγράμματα για χρηματοδότηση),
φόρμα 2 (αιτήσεις συμμετοχής στο συνέδριο),
φόρμα 3 (αφορά την ιστορία των σχολικών μονάδων). 


[1] Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπ/σης http://museumedulab.ece.uth.gr/main/el/node/30
[2] Τομέας Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων http://hoe.pep.uoi.gr/
[3] περιλαμβάνει το φυσικό και το δομημένο περιβάλλον, το βιομηχανικό – τεχνολογικό πολιτισμό, τον
υλικό και άυλο πολιτισμό: ως εκ τούτου περιλαμβάνονται όλα τα προγράμματα με θέμα: μουσεία,
αρχαία θέατρα, ναούς γεωτόπους, φυσικό και αστικό περιβάλλον, βιοκαλλιέργειες, εργοστάσια,
αγροκτήματα, σταθμούς παραγωγής ενέργειας, ομάδες επιστημόνων, επαγγελματιών, κλπ.
[4] Σε περίπτωση που σε μία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν καλυφθεί ο προβλεπόμενος αριθμός των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, τότε το υπόλοιπο των  προγραμμάτων μεταφέρεται  στις  άλλες  Διευθύνσεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου